Jak ograniczać koszty paliwa w samochodach ciężarowych, zachowując wysoki moment obrotowy? Odpowiedzią jest TH Damper marki Valeo.

TH Damper od Valeo ogranicza drgania, utrzymując moment obrotowy
Starając się ograniczać zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych, producenci samochodów ciężarowych obniżyli prędkość obrotową, przez co silniki ciężarówek pracują na niższych obrotach. I ta metoda okazała się skuteczna. Jednak pojawiły się inne wyzwania: w jaki sposób zachować wysoki moment obrotowy? I w jaki sposób radzić sobie ze zwiększonym hałasem i drganiami? Na szczęście przełomowy produkt Valeo, TH Damper, rozwiązuje oba problemy. Dowiedz się więcej…

 

Tłumienie drgań i moc? 

 

Zadaniem działu Valeo Transmission Systems jest zapewnianie najlepszych rozwiązań w zakresie układów napędowych w branży motoryzacyjnej, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa oraz utrzymaniu mocy i momentu obrotowego przenoszonych z silnika na skrzynię biegów.

 

Właśnie dlatego marka Valeo opracowała TH Damper, rewolucyjną tarczę sprzęgła do samochodów ciężarowych.

 

TH Damper może poprawić tłumienie drgań o 40%, przenosząc przy tym moment obrotowy o sile do 4 000 Nm. Tłumienie drgań umożliwia ograniczenie prędkości obrotowej silnika o 200 obr./min, co oznacza oszczędność paliwa rzędu 2%*.

 

Nowa technologia tarczy Valeo TH

 

 

Jak działa TH Damper? 

 

Swoją skuteczność TH Damper Valeo zawdzięcza następującym pięciu elementom:

 

  1. Większy tłumik drgań o średnicy 285 mm pozwala na przenoszenie momentu obrotowego do 4 000 Nm, przy jednoczesnej redukcji hałasu, drgań i nierównej pracy.
  2. Pięć powiększonych sprężyn zapewnia lepsze tłumienie drgań oraz ogranicza sztywność kątową o 30%.
  3. Gniazdo sprężyny umożliwia pracę sprężyny wyłącznie w trybie ściskania, dla uniknięcia jej skręcania.
  4. Tworzywa cierne o jakości wyposażenia oryginalnego charakteryzuje wysoka odporność na działanie temperatur i ograniczanie drgań.
  5. Tłumik wstępny ogranicza hałas skrzyni biegów przy niskich obrotach.

 

 

Ochrona układu przeniesienia napędu i bardziej płynna jazda

Clutch Disc TH with 285 mm damper and pre-damper with table of five benefits.

 

 

Ograniczenie drgań sprzęgła i hałasu umożliwia nie tylko zachowanie momentu obrotowego i obniżenie kosztów paliwa, ale chroni także układ przeniesienia napędu.  Przekłada się to również na większy komfort kierowcy - lepsza zmiana biegów umożliwia bardziej płynną i wygodną jazdę.

 

Przełom, jakim jest TH Damper, dokonał się dzięki nieustającemu zaangażowaniu Valeo w badania i rozwój układów przeniesienia napędu. Tak jak wszystkie sprzęgła Valeo, także TH Damper wytwarzany jest z zachowaniem najwyższych standardów jakości Valeo. Zaufaj Valeo w kwestii przenoszenia napędu w samochodach ciężarowych!

 

*Szacunki Valeo dotyczące zużycia paliwa, wykorzystane dla przykładu, mogą być różne w zależności od takich czynników jak przeznaczenie i eksploatacja pojazdu.

Pozwól nam sobie pomóc

Jesteś

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil