ЛЕТ
Wybierz profil:
Serwisant
  • Dystrybutor
  • Kierowca

Chłodnica powietrza doładowującego (RAS) dla samochodów osobowych

Chłodnica powietrza doładowującego

Ponad 80 milionów pojazdów w Europie wyposażono w turbosprężarki oraz chłodnice powietrza doładowującego. Chłodnice powietrza doładowującego (Intercoolery) zaprojektowano w celu ograniczenia zużycia paliwa przy jednoczesnym wzroście mocy silnika oraz jego wydajności. Układ turbosprężarki zwiększa nie tylko moc i moment obrotowy silnika, ale także temperaturę sprężonego powietrza przesyłanego do silnika. Zadaniem turbosprężarki jest redukcja temperatury gazu wlotowego oraz zagęszczenie powietrza wymaganego do optymalizacji spalania. Chłodnica powietrza doładowującego obniża temperaturę gazu wlotowego ze 130° C do 60° C, usuwa negatywne skutki turbodoładowania oraz zwiększa moc o prawie 20%.

Valeo oferuje gamę chłodnic powietrza doładowującego (Intercooler-ów) bazując na:

> Wysokiej efektywności

  • Specjalnie zaprojektowane gięte rurki i turbulatory zapewniające optymalną efektywność
  • Wytrzymały plastik zapewniający zwartą budowę
  • Specjalny stop aluminium, odporny na działanie wewnętrznej korozji oraz ekstremalne warunki robocze
  • Strefa zaciskowa na potrzeby podłączania wysokiego ciśnienia oraz przewodów elastycznych, celem uzyskania połączenia pomiędzy chłodnicą powietrza doładowującego a wężem wysokociśnieniowym (23-28mm)
  • Elastyczne płytki boczne, które umożliwiają chłodnicy powietrza doładowującego rozszerzanie swojego rdzenia podczas zmian temperatur
  • Wzmocnione żeberka, odporne na działanie wysokiego ciśnienia roboczego

> Jakości części oryginalnych: Testy pod kątem wytrzymałości mechanicznej oraz antykorozyjnej (wstrząsy cieplne, wibracje oraz trwałość)

> Szerokiej gamie: 175 referencji, pokrywających najbardziej popularne europejskie modele z turbosprężarkami (AUDI A4,  AUDI A3, SKODA Octavia, SEAT Leon, VOLKSWAGEN Bora, MERCEDES-BENZ Sprinter 3)

Porada Valeo:

Możliwe przyczyny awarii chłodnicy powietrza doładowującego:

> Ograniczenia odnośnie naprężeń oraz ciepła

  • Wysokie ciśnienia oraz temperatury robocze
  • Wibracje pojazdu

> Korozja rdzenia

  • Korozja zewnętrzna, zależna od stopnia zasolenia otoczenia pojazdu.
  • Korozja wewnętrzna: jeszcze więcej restrykcji z powodu standardu Euro 6, gdyż producenci pojazdów wykorzystujący system recyrkulacji spalin (EGR) wprowadzają spaliny do układu chłodnicy powietrza doładowującego (bardzo korozyjny)

> Awaria turbosprężarki: Należy zawsze wymieniać chłodnicę powietrza doładowującego podczas awarii sprężarki lub instalacji nowego układu turbodoładowania.

> Niewłaściwa konserwacja: niewłaściwa wymiana oleju smarującego, zbyt mocne połączenia, niewłaściwa kontrola lub niewłaściwe czyszczenie (kolektora dolotowego) to także niektóre z przyczyn awarii chłodnicy powietrza doładowującego

Doceniamy twoje zainteresowanie
proszę potwierdź swój adres E-mail