Jak mierzyć odchył w dwumasowym kole zamachowym?

Jak mierzyć odchył w dwumasowym kole zamachowym
Diagnostyka koła dwumasowego to odwieczny i powracający temat podczas szkoleń technicznych.

Trenerzy techniczni z zespołu Tech'Care Valeo w nowym vlogu z serii TechTalk odpowiadają na najczęstsze pytania jakie padały podczas szkoleń technicznych dotyczących kół dwumasowych w 2019 roku. W tym odcinku poruszają tematy związane pomiarem odchyłu w DKZ. 

Diagnostyka kół dwumasowych - temat cały czas na topie wśród mechaników

Diagnostyka koła dwumasowego to odwieczny i powracający temat podczas szkoleń technicznych. Mechanicy po demontażu skrzyni biegów często zastanawiają się czy koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany. Na tym etapie pojawiają się wątpliwości jak skutecznie zweryfikować jego stan. 
Zbigniew Zieliński z zespołu Tech'Care radzi, że gdy mamy już zdemontowane koło dwumasowe to jednym ze sposobów, aby sprawdzić, czy kwalifikuje się do dalszego użytkowania jest pomiar odchyłu, czyli prześwitu między masą pierwotną, a wtórną. 

Jednak uwaga - prawidłowy odchył nie jest zawsze taki sam w każdym kole dwumasowym - jest on zależny od rodzaju łożyska jakie zostało użyte w danym kole. Jakie są konkretne tolerancje odchyłu dopuszczane przez Valeo przy danych sposobach łożyskowania? Tego i innych szczegółów można się dowiedzieć oglądając film przygotowany przez trenerów Valeo. W krótkim filmie trenerzy techniczni rozwiewają także wątpliwości czy należy przeprowadzać takie weryfikacje w przypadku nowych kół dwumasowych. 

Zobacz film - Jak mierzyć odchył w dwumasowym kole zamachowym?

Więcej odpowiedzi na nurtujące mechaników pytania w kolejnych odcinkach

Dostępnych jest już także więcej odcinków z serii Valeo TechTalk w których trenerzy Valeo odpowiadają na inne popularne pytania, które padały podczas szkoleń w 2019 roku. Wszystkie filmy można znaleźć klikając w ten link.

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil