Rozwój pojazdów elektrycznych
Regulacje prawne dotyczące emisji CO2 i innych zanieczyszczeń stają się coraz bardziej rygorystyczne w Europie i na świecie. Coraz większa liczba konsumentów, zwraca się więc ku bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Producenci samochodów i dostawcy części stają przed koniecznością opracowywania produktów przyjaznych środowisku.
Technologia start-stop, zapoczątkowana przez Valeo w 2010 r. wraz z systemem i-StARS, była ważnym krokiem naprzód. Od tego czasu powstają coraz bardziej złożone rozwiązania technologiczne, mające na celu zmniejszanie emisji CO2 – w tym technologia 48V, która w nadchodzących latach stanie się nieodzowna. W konsekwencji pojazdy elektryczne i technologia 48V zdominują rynek do 2030 roku.
System o wysokiej wydajności
W 2017 roku Valeo zaczęło dostarczać systemy alternatorów iBSG 48V z wbudowaną elektroniką na pierwsze wyposażenie samochodów. Oprócz działania jako alternator i rozrusznik, system ten spełnia cztery dodatkowe funkcje, które zmniejszają zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 nawet o 6%*. System:
- Ładuje akumulator w celu wspomagania silnika i zasilania układów stanowiących wyposażenie pojazdu
- Wspomaga silnik, gdy pojazd jedzie ze stałą prędkością (na przykład na głównych autostradach), aby zmniejszyć zużycie paliwa
- Generuje dodatkowe doładowanie silnika podczas przyspieszania
- Pozwala na jazdę samochodem w trybie 100% elektrycznym na krótkich dystansach
System iBSG jest produkowany w fabryce Valeo w Étaples w północnej Francji, która jest jedną z największych fabryk elementów elektrycznych w Europie. Został już zainstalowany w kilkuset tysiącach pojazdów, w tym w pojazdach azjatyckich, niemieckich, brytyjskich i francuskich.
Ekologiczne wyzwanie dla Valeo
Dzięki systemowi iBSG Valeo aktywnie przyczynia się do elektryfikacji pojazdów. Grupa produkuje rocznie 30 milionów elektrycznych podzespołów, potwierdzając swoje wieloletnie know-how w produkcji systemów elektrycznych, a także skutecznie reagując na aktualne problemy środowiskowe i prawne.
Zakład w Étaples produkuje obecnie prawie 30 000 podzespołów elektrycznych dziennie i kontynuuje zwiększanie zdolności produkcyjnych dla systemów 48V w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie ze strony producentów samochodów. W maju 2020 roku francuski prezydent, Emmanuel Macron, wybrał zakład w Étaples, aby przedstawić plan swojego rządu dotyczący wspierania przemysłu motoryzacyjnego, poprzez uczynienie go bardziej ekologicznym i bardziej konkurencyjnym.
15 numerów części iBSG 48V jest dostępnych już teraz na rynku wtórnym, dla specjalistów zajmujących się naprawami samochodów.
*w porównaniu do standardowego systemu stop-start (standard WLTP)