Sprzęgło to połączenie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, umożliwiające płynne przenoszenie momentu obrotowego oraz zmiany biegów. Jeśli sprzęgło jest włączone, cały moment obrotowy silnika jest przenoszony na wałek wejściowy skrzyni biegów. Tarcza sprzęgła mieści się pomiędzy pierścieniem dociskowym, a kołem zamachowym.
W pozycji włączonego sprzęgła dwie okładziny zostają ściśnięte pomiędzy dwiema powierzchniami ciernymi. W ten sposób okładzina na jednej stronie tarczy sprzęgła styka się z powierzchnią cierną koła zamachowego, a okładzina na drugiej stronie styka się z powierzchnią pierścienia dociskowego.
Bądź na bieżąco – zapisz się do newslettera!
Rejestrując powyższy adres e -mail, zgadzasz się na otrzymywanie naszych ofert promocyjnych w formie elektronicznej. Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, zmieniając ustawienia na koncie i za pośrednictwem linka do anulowania subskrypcji.
Używamy reCAPTCHA, aby zapobiec zautomatyzowanemu nadużywaniu naszych formularzy. Korzystanie z tego formularza podlega Polityka prywatności Google i Warunki świadczenia usług.