Sprzęgło to łącznik pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Sprzęgło można rozłączyć za pomocą systemu zwalniającego połączonego z pedałem sprzęgła, co ma na celu umożliwienie zmiany biegów. Jeśli sprzęgło jest włączone, tarcza ulega ściśnięciu pomiędzy dwiema powierzchniami ciernymi koła zamachowego oraz pierścienia dociskowego sprzęgła. Aby rozłączyć sprzęgło ciągnione lub pchane, należy ciągnąć albo wpychać palce sprężyny talerzowej. Tarcza oddziałuje na koło zamachowe, wytwarzając w ten sposób tarcie. Następnie dochodzi do rozłączenia sprzęgła. System zwalniania sprzęgła może być układem mechanicznym (z linką sprzęgła) lub hydraulicznym.
Układ mechaniczny składa się z łożyska oporowego, wprawianego w ruch za pomocą widełek sprzęgła. Widełki łączą się z linką sprzęgła, którą uruchamia stopa kierowcy naciskająca na pedał sprzęgła.
Bądź na bieżąco – zapisz się do newslettera!
Rejestrując powyższy adres e -mail, zgadzasz się na otrzymywanie naszych ofert promocyjnych w formie elektronicznej. Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, zmieniając ustawienia na koncie i za pośrednictwem linka do anulowania subskrypcji.
Używamy reCAPTCHA, aby zapobiec zautomatyzowanemu nadużywaniu naszych formularzy. Korzystanie z tego formularza podlega Polityka prywatności Google i Warunki świadczenia usług.