Łożyska oporowe sprzęgła

Łożyska oporowe sprzęgła

Sprzęgło to łącznik pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Sprzęgło można rozłączyć za pomocą systemu zwalniającego połączonego z pedałem sprzęgła, co ma na celu umożliwienie zmiany biegów. Jeśli sprzęgło jest włączone, tarcza ulega ściśnięciu pomiędzy dwiema powierzchniami ciernymi koła zamachowego oraz pierścienia dociskowego sprzęgła. Aby rozłączyć sprzęgło ciągnione lub pchane, należy ciągnąć albo wpychać palce sprężyny talerzowej. Tarcza oddziałuje na koło zamachowe, wytwarzając w ten sposób tarcie. Następnie dochodzi do rozłączenia sprzęgła. System zwalniania sprzęgła może być układem mechanicznym (z linką sprzęgła) lub hydraulicznym. 

Układ mechaniczny składa się z łożyska oporowego, wprawianego w ruch za pomocą widełek sprzęgła. Widełki łączą się z linką sprzęgła, którą uruchamia stopa kierowcy naciskająca na pedał sprzęgła.

Wybierz Valeo

  • jakość części oryginalnych (OE) premium
  • ekspert w dziedzinie sprzęgieł od 1923 roku

 

*Katalog online

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil