Parowniki

Parowniki

Powietrze atmosferyczne ulega schłodzeniu podczas przepływu pomiędzy lamelami parownika i oddaje ono swoje ciepło czynnikowi chłodzącemu. Zimne powietrze jest następnie wdmuchiwane do środka kabiny, w zakresie temperatur od 2°C do 10°C. Klimatyzacja jest często uważana za urządzenie służące schładzaniu powietrza, jednakże jednym z jej najważniejszych zadań jest osuszanie powietrza. Podczas chłodnej pogody należy ograniczyć poziom wilgoci w kabinie. Kilkoro pasażerów doprowadzi w krótkim czasie do osadzenia się wilgoci na szybach pojazdu. Odprowadzanie skondensowanej wilgoci może zostać skutecznie przeprowadzone metodą kondensacji na lamelach parownika. Skropliny (woda) są następnie gromadzone i odprowadzane pod pojazdem.

 

Porada Valeo:

Parownik należy wymienić, jeśli jest on zapchany, uszkodzony lub zanieczyszczony uporczywą pleśnią.

Do najpowszechniejszych problemów z parownikiem należą:

  • Perforacja spowodowana korozją
  • Lamele zatkane ziemią lub zamrożone
  • Wycieki ze złączek podczas wymiany parownika należy zawsze wymieniać filtr osuszacza oraz zawór rozprężny/dławik.

*Katalog online

Pozwól nam sobie pomóc

Jesteś