Powietrze atmosferyczne ulega schłodzeniu podczas przepływu pomiędzy lamelami parownika i oddaje ono swoje ciepło czynnikowi chłodzącemu. Zimne powietrze jest następnie wdmuchiwane do środka kabiny, w zakresie temperatur od 2°C do 10°C. Klimatyzacja jest często uważana za urządzenie służące schładzaniu powietrza, jednakże jednym z jej najważniejszych zadań jest osuszanie powietrza. Podczas chłodnej pogody należy ograniczyć poziom wilgoci w kabinie. Kilkoro pasażerów doprowadzi w krótkim czasie do osadzenia się wilgoci na szybach pojazdu. Odprowadzanie skondensowanej wilgoci może zostać skutecznie przeprowadzone metodą kondensacji na lamelach parownika. Skropliny (woda) są następnie gromadzone i odprowadzane pod pojazdem.
Parownik należy wymienić, jeśli jest on zapchany, uszkodzony lub zanieczyszczony uporczywą pleśnią.
Do najpowszechniejszych problemów z parownikiem należą:
Bądź na bieżąco – zapisz się do newslettera!
Rejestrując powyższy adres e -mail, zgadzasz się na otrzymywanie naszych ofert promocyjnych w formie elektronicznej. Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, zmieniając ustawienia na koncie i za pośrednictwem linka do anulowania subskrypcji.
Używamy reCAPTCHA, aby zapobiec zautomatyzowanemu nadużywaniu naszych formularzy. Korzystanie z tego formularza podlega Polityka prywatności Google i Warunki świadczenia usług.