Pompa płynu chłodzącego

Pompa płynu chłodzącego

Pompa płynu chłodzącego należy do pomp wirnikowych. Utrzymuje ona temperaturę silnika poniżej poziomu przegrzania. Gdy silnik pracuje, pompa wymusza przepływ płynu chłodzącego w kierunku dolnym. Pasek rozrządu łączy wał rozrządu z pompą wody silnika, wprawiając w ruch pompę. Pompa wody znajduje się z przodu silnika, napędza ją pasek rozrządu lub pasek wieloklinowy. Valeo zapewnia klientom pełną gamę produktów, pokrywającą 86% europejskiego parku samochodowego oraz ponad 550 numerów referencyjnych do rozlicznych zastosowań. Pompy płynu chłodzącego Valeo spełniają wszystkie wymogi OE (wymogi odnośnie przepływu cieczy w silniku, wytrzymałości mechanicznej oraz wydajności hydraulicznej).

 

Wszystkie uszczelki oraz pozostałe elementy zostały zapakowane w pudełko, co umożliwia szybką oraz nieskomplikowaną instalację w warsztacie. Dążąc do optymalnej efektywności systemu chłodzenia, pompy płynu chłodzącego wyposażono w:

  • Specjalne komponenty: wszystkie komponenty, począwszy od metalowego korpusu po osłony, zostały starannie dobrane pod kątem ich zgodności ze standardami międzynarodowymi (DIN*, ASTM**)
  • Produkty zaprojektowane zgodnie z wymogami OE: turbina zapewnia maksymalny przepływ płynu chłodzącego oraz najwyższą wydajność hydrauliczną
  • Wysokiej jakości smar do łożysk, redukujący hałas oraz umożliwiający udoskonaloną odporność na ekstremalne warunki termiczne
  • Kontrolowany stop aluminium oraz proces odlewania, mające na celu zapobieganie występowaniu korozji punktowej wywołanej płynu chłodzącego oraz porowatości materiału
  • Wszystkie uszczelki są elementami odznaczającymi się wysoką jakością, precyzyjnymi wymiarami oraz idealnym wykończeniem. Dzięki temu uszczelnienie pomiędzy pompą wodną a interfejsem silnika działa bez zarzutu, co przekłada się na dłuży okres użytkowania pompy wodnej. Zapobiega to przeciekom oraz zanieczyszczeniom

 

Porada Valeo:

Wymiana pompy wody jest konieczna: gdy pompa uległa uszkodzeniu, gdy przeprowadza się konserwację prewencyjną lub wymienia się pasek rozrządu. Aby w sposób skuteczny napełnić układ chłodzący, można skorzystać z urządzenia służącego do wymiany płynu chłodzącego Valeo FASTFILL® oraz ciekłego chłodziwa Valeo Protectiv®. Gama produktów Valeo Protectiv® chroni układ chłodzący silnika przed przegrzaniem, zamarzaniem oraz korozją.

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil