Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy to niezwykle istotny element układu hamulcowego. Dzięki niemu cała moc wytworzona przez pedał hamulca, układ wspomagania oraz elektroniczny układ hamulcowy, taki jak ABS lub ESP, jest w całości przesyłana do każdego z kół. Podczas kontaktu z ciepłem wytworzonym wskutek styczności z materiałem ciernym oraz kołem, płyn hamulcowy premium powinien być odporny na działanie wysokiej temperatury, celem zapobieżenia wystąpieniu "korka parowego". To zjawisko występuje, gdy temperatura wewnątrz układu hamulcowego jest wyższa niż punkt wrzenia płynu hamulcowego, co skutkuje spadkiem skuteczności hamowania. Z tego też względu konieczne jest regularne kontrolowanie oraz wymienianie płynów w układzie hamulcowym, gdy tylko punkt wrzenia wynosi mniej niż 180°C. Dzięki swojemu nieustannemu zaangażowaniu w innowacyjność oraz utrzymywanie jakości, Valeo dzieli się swoją wiedzą jako dostawca premium w branży motoryzacyjnej, proponujący rozwiązania dla każdego z zastosowań na rynku produktów wtórnych.

 

Dlaczego warto wybrać ofertę Valeo?

  • Optymalna wytrzymałość odnośnie punktu wrzenia, znacznie wykraczająca poza obowiązujące standardy
  • Zróżnicowana oferta, dopasowana do wszystkich wymogów
  • Nowe opakowanie umożliwiające optymalne przechowywanie oraz szybszą identyfikację

 

Porada Valeo

Należy regularnie sprawdzać jakość płynu hamulcowego za pomocą testera płynu Valeo. Średnio co dwa lata należy przeprowadzić całościowe spuszczenie płynu z układu.

TechCorner

Kiedy używać?

  • DOT4: Stosować z systemem ABS & ESP oraz  w pojazdach wyposażonych w układ hydrauliczny sprzęgła.
  • DOT4+: Stosować z  systemem  ABS i ESP oraz do jazdy sportowej.
  • DOT5.1: Przeznaczony do auto sportowych. Bez silikonów. 
  • LHM: Przeznaczony do układów hydraulicznych Citroëna.
  • DOT3: Dla tradycyjnych pojazdów bez systemu ABS.
  • For vehicles equipped with clutch hydraulic system. 
  • LHM PSA: zgodność ze specyfikacją PSA Peugeot Citroën B712710

 

Jak używać ?

  • DOT 3,4 i 5.1 można mieszać ze sobą, ale nie są one kompatybilne z mineralnymi płynami hydraulicznymi. Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami producenta samochodu przed uzupełnieniem lub wymianą płynu hamulcowego.
  • LHM Płyn na bazie mineralnej. Może być stosowany w obwodach hydraulicznych Citroëna ze zwykłym zbiornikiem LHM.
  • Służy do uzupełniania obiegu hydraulicznego. Używany jako płyn hamulcowy, hydrauliczny  oraz do  układów sprzegłowych.
  • Można mieszać tylko z płynem tego samego typu.
  • Upewnij się, że obwód jest odpowietrzony.
  • W przypadku zmieszania z produktami DOT 3 / DOT4 / DOT 4 + / DOT 5.1 należy całkowicie opróżnić i przepłukać obwód przed ponownym napełnieniem.
  • Przechowywać wyłącznie w oryginalnym opakowaniu i hermetycznie zamknięte.
  • Przechowywać w czystym i suchym miejscu.
  • Kontakt z pyłem, wodą, produktami mineralno-olejowymi lub innymi materiałami może spowodować nieefektywne działanie układu hydraulicznego.
  • Nie używaj ponownie butelki. "B712710

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil