Wybierz profil:
Serwisant
  • Dystrybutor
  • Kierowca

Podwójne sprzęgło mokre Valeo (DWC) - nowość w ofercie

DWC
We współczesnej motoryzacji jednym z najważniejszych kryteriów podczas wyboru pojazdu stają się komfort i ekonomia. Jest to jeden z powodów dla którego we współczesnych układach napędowych coraz częściej spotykamy dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Firma Valeo będąca jednym z liderów innowacji w przemyśle motoryzacyjnym bierze aktywny udział w rozwoju technologii podwójnego sprzęgła a jej produkty montowane są seryjnie na liniach montażowych producentów na całym świecie. Dotychczas na rynku części zamiennych Valeo oferowało komponenty układu podwójnego suchego sprzęgła (DDC) montowanego w pojazdach KIA i Hyundai.

Nowością oferowaną dla rynku części zamiennych jest oferta komponentów do układu podwójnego mokrego sprzęgła (DWC), które znajdziemy w pojazdach takich marek jak Renault, Ford, BMW i Mercedes.

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów łączą komfort automatycznej zmiany biegów z wysoką efektywnością przeniesienie momentu obrotowego i ograniczonym spalaniem w porównaniu do standardowych rozwiązań – osiągając, w zależności od modelu od 5 do 7% lepsze wyniki. Kluczowym elementem układu odpowiadającym za przeniesienie napędu jest podwójne sprzęgło specjalnej konstrukcji w zależności od wymagań sprzęgło W technologii suchej lub mokrej. Dodatkowym elementem układu zapewniającym komfort poprzez redukcję drgań i hałasu jest dwumasowe koło zamachowe, które swoją konstrukcją nieco różni się od klasycznych kół zamachowych spotykanych w klasycznych rozwiązaniach układów napędowych.

Podwójne sprzęgło składa się z dwóch tarcz sprzęgłowych i docisków osadzonych na dwóch wałkach sprzęgłowych, z czego jeden jest umieszczony w drugim. Jednostka centralna przewiduje zachowanie kierowcy załączając lub redukując bieg za pomocą jednego ze sprzęgieł. Dzięki temu nie występuje efekt przerwania przenoszenia momentu obrotowego – jak w przypadku tradycyjnej zmiany w skrzyniach jednosprzęgłowych. Zwiększa to kontrolę kierowcy nad pojazdem, pozwala na bardziej dynamiczną ale jednocześnie płynną jazdę. W przypadku sprzęgieł mokrych możliwe jest przenoszenie relatywnie większych momentów obrotowych i praca w wyższych zakresach obrotów silnika niż w przypadku podwójnych sprzęgieł suchych. Jest to związane z właściwościami termicznymi tarcz sprzęgła które zanurzone są w oleju przekładniowym.

Dzięki ofercie Valeo wymiana sprzęgła w dwusprzęgłowych skrzyniach biegów w niezależnych warsztatach staje się możliwa również w przypadku sprzęgieł mokrych w pojazdach marek Ford, Renault, BMW. Kompleksowa oferta Valeo, poza podwójnymi sprzęgłami dostosowanymi do konkretnych jednostek napędowych składa się również z kół dwumasowych stosowanych oryginalnie w danych jednostkach napędowych. Nie ma wątpliwości, że zapotrzebowanie na komponenty do innowacyjnych rozwiązań układów napędowych będzie rosło wraz z pojawianiem się coraz to nowszych modeli pojazdów na naszych drogach. Zwłaszcza technologia podwójnych sprzęgieł pozwoli na dokonanie napraw w pojazdach niedostępnych do tej pory dla niezależnych warsztatów. Valeo biorąc aktywny udział w rozwoju technologii podwójnego sprzęgła oferuje kolejne rozwiązania dla innowacyjnych układów napędowych.

Poza oferowanym produktem, Valeo zapewnia bogatą ofertę szkoleń w formie webinarów, filmów i instrukcji montażowych aby umożliwić w pełni profesjonalną naprawę sprzęgła.