Pompa sprzęgła (CMC)

Pompa sprzęgła (CMC)

Wraz z rozwojem technologicznym oraz nowymi wymogami producentów pojazdów, poprowadzenie przewodu pomiędzy pedałem a lewarkiem w linii prostej stało się trudnym zadaniem. Z tego też powodu w coraz większej ilości pojazdów wykorzystuje się układy hydrauliczne. Układy hydrauliczne są dużo bardziej elastyczne oraz efektywniejsze od systemów ręcznych. Po pierwsze, umożliwiają one optymalny i stały nacisk na pedał. Po drugie, wykorzystany materiał jest dużo lżejszy (aż 70% redukcja wagi w porównaniu do standardowego systemu sprzęgłowego), a także bardziej kompaktowy. To są główne przyczyny dlaczego tę technologię można łatwiej zastosować w projektach OE.

 

W odpowiedzi na ten trend rynkowy, Valeo opracowało szeroką gamę komponentów hydraulicznych: pompę sprzęgła (CMC), siłownik zwalniający (CRC) oraz łożysko wyciskowe (CSC).

 

Zarówno pompa sprzęgła jak i siłownik zwalniający są wykorzystywane w układzie "pół-hydraulicznym", podczas gdy "w pełni hydrauliczny" układ korzysta z pompy sprzęgła CMC oraz łożyska wyciskowego. Pompa CMC jest częścią systemu pół-hydraulicznego jak i w pełni hydraulicznego. Jej zadaniem jest przetworzenie ruchu pedału sprzęgła za pomocą ruchu płynu hydraulicznego. Aktualna gama produktów Valeo składa się z ponad 100 numerów części.

 

Nowa generacja pomp sprzęgła jest zazwyczaj wykorzystywana w modelach wyposażonych w elektroniczny hamulec ręczny, tempomat lub funkcję start/stop. Czujnik o ograniczonych rozmiarach (do 15 mm) został zamocowany do korpusu pompy CMC, zaś w tłoku znajduje się magnes. Dzięki polu magnetycznemu czujnik może wykryć liniową pozycję tłoka, co przynosi w rezultacie identyfikację pozycji pedału. Ta nowa technologia pompy CMC znalazła zastosowanie w nowych samochodach Peugeot 308 oraz Citroen C4 Picasso.

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil