Oil coolers

Oil coolers

Chłodnica oleju jest oddzielnym urządzeniem, mniejszym niż główna chłodnica silnika, którego zadaniem jest utrzymywanie przepływającego oleju w stałej, optymalnej temperaturze. Chłodnica ma za zadanie schładzać olej przepływający przez żeberka, wydłużając w ten sposób okres użytkowania silnika oraz układu przeniesienia napędu. Chłodnice oleju mieszczą się z przodu układu chłodzenia silnika. Chłodnice oleju są niezbędne w przypadku silników diesla (wyższy zakres temperatur) oraz automatycznych skrzyń biegów.
Chłodnica odgrywa istotną rolę w sprawnym prowadzeniu pojazdu. Oddaje ona ciepło odprowadzając jednocześnie olej z ruchomych elementów silnika do miski olejowej.

Oferta Valeo dotycząca układów chłodzenia oleju
• Obejmuje swoim zasięgiem najważniejsze zastosowania na całym świecie
• Bogate doświadczenie w opracowywaniu rozwiązań dotyczących chłodzenia oleju, począwszy od zagadnień konstrukcyjnych związanych z powietrzem i olejem, po chłodnice wodno-olejowe
• Asortyment został podzielony na 2 główne segmenty:
Chłodzenie oleju silnikowego oraz chłodzenie oleju przekładniowego
• Innowacyjny projekt prowadzący do ograniczonego zużycia
Dzięki swojemu rozległemu doświadczeniu z zakresu opracowywania produktów układów sterowania silnikiem, Valeo może zaproponować najlepsze rozwiązanie technologiczne dla wymagającego rynku wtórnego części zamiennych. Gamę inteligentnych chłodnic uzupełnia kompleksowa gama produktów chłodzenia silnika.
Wybierz Valeo jako swojego specjalistę od systemów chłodzenia, gdyż:
- jest ono jednym z liderów OE w kwestii układów chłodzenia silnika,
- jego szeroka gama produktów nadal się rozwija,
- produkty charakteryzują się jakością właściwą produktom oryginalnym, przy zachowaniu oryginalnej koncepcji produktów,
- oferta układów chłodzenia silnika jest różnorodna,
- identyfikowalna etykieta ułatwia szybsze rozpoznawanie części,
- produkty Valeo w krótkim czasie trafiają na rynek części zamiennych,
- wysokojakościowe opakowanie jest przyjazne dla użytkownika,
- oferta dotycząca chłodzenia oleju jest kompleksowa:
• Zastosowanie w kluczowych rozwiązaniach na całym świecie
• Szeroki asortyment rozwiązań: od zagadnień konstrukcyjnych związanych z powietrzem i olejem, po chłodnice wodno-olejowe
• 2 główne segmenty: chłodzenie oleju silnikowego oraz chłodzenie oleju przekładniowego.

Porada Valeo:

- przyczyny wzrostu temperatury
• Kontakt z gorącymi elementami silnika
• Kontakt z tłokiem
• Ciśnienie w pompie olejowej oraz łożyskach
• Temperatura wlotowa: 150 °C / Temperatura wylotowa: 125 °C
• Podjeżdżanie pod górę
• Spadek temperatury ~ -30 °C na tłoku

- Problemy spowodowane przez chłodnice olejowe:
• Awaria/wymiana skrzyni biegów
• Korozja rdzenia
• Naprężenia: wstrząsy termiczne, zmienne ciśnienie
• Niewłaściwa konserwacja

Awarie występują, gdy olej nie jest w stanie w wystarczająco szybki sposób przekazać nagromadzonego ciepła i przekracza pewien próg. Jeśli chłodnica jest uszkodzona, olej traci swe właściwości smarujące i chłodzące.

Pozwól nam sobie pomóc

Jesteś

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil