Chłodnice

Chłodnice

Korki chłodnicy mają za zadanie uszczelnić górną część szyjki wlewu chłodnicy, zapobiegając w ten sposób utracie substancji chłodzącej, zwiększając ciśnienie układu chłodniczego oraz zwiększając punkt wrzenia substancji chłodzącej. Korki chłodnicy produkuje się z metalowych lub plastikowych komponentów, w zależności od specyfikacji producenta danego pojazdu. 

Dzięki swojemu rozległemu doświadczeniu w kwestii systemów zarządzania pracą silnika, firma Valeo dostarcza na rynek wtórny części zamiennych najlepsze z możliwych rozwiązań: 

  • inteligentną gamę chłodnic oraz doskonale dopasowane akcesoria:
  • korki chłodnic
  • zaślepki i dławnice węży
  • gwintowane korki do chłodnic
  • zaślepki z czujnikiem poziomu

 

Wybierz Valeo:

Twoje systemy chłodzenia silników: 

  • Valeo proponuje jeden z najbardziej rozbudowanych asortymentów na rynku wtórnym części zamiennych. Nieustającemu rozwojowi firmy towarzyszy coraz częstsze wykorzystywanie produktów Valeo w coraz większej ilości pojazdów.
  • Valeo oferuje kompletną gamę akcesoriów.
  • Nieustannie rozwija się proponowany przez Valeo asortyment zaślepek oraz dławnic węży.
  • Sprawdzone materiały wysokiej wydajności.
  • Możliwość sprzężenia z pozostałymi produktami układu zarządzania procesem chłodzenia.
  • Identyfikowalność oraz inteligentne opakowanie.

 

Porada Valeo:

Nadciśnienie w chłodnicy może oddziaływać bardzo niekorzystnie. Uruchamiany sprężyną korek do chłodnic unosi się, aby wypuścić nadmiar ciśnienia. Uszkodzony korek chłodnicy powoduje częste przegrzania pojazdu.

  • Utrzymuj właściwy poziom płynu chłodniczego i sprawdzaj co miesiąc jego poziom.
  • Nigdy nie należy podejmować prób zdjęcia korka do chłodnicy, gdy silnik jest jeszcze gorący lub w ruchu.
  • Wymień ciecz chłodzącą na mieszankę płynu niezamarzającego oraz wody, według zaleceń dla danego pojazdu.
  • Sprawdź, czy paski silnika nie są pęknięte lub wybrakowane; skontroluj naprężenie paska.
  • Zbadaj chłodnicę oraz korek chłodnicy pod kątem wycieków, śladów rdzy, zużytej uszczelki korka.
  • Sprawdzaj przewody giętkie mniej więcej co 12 miesięcy. Szukaj nieszczelności, pęknięć, śladów przegnicia.
  • Wymień korek, jeśli nosi on ślady zużycia.

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil