Wybierz profil:
Serwisant
  • Dystrybutor
  • Kierowca

Stateczniki elektroniczne

Stateczniki elektroniczne

Uruchomienie ksenonowych źródeł światła wymaga wysokiego napięcia. W zależności od daty produkcji reflektorów ksenonowych, reguły odnośnie ich montażu mogą się nieco różnić. Zasada pozostaje jednakże niezmienna – należy poczynić pewne kroki przygotowawcze przed rozpoczęciem prac montażowych i serwisowych dokonywanych na układzie ksenonowym.

 

Napięcie dwudziestu tysięcy volt (20kV) jest emitowane przez statecznik i zapłonnik w czasie uruchamiania lampy ksenonowej; istotne zatem jest zadbanie o wyłączanie systemu na potrzeby konserwacji oświetlenia. Niektóre pojazdy wyposażone w funkcję komfortu mogą przełączać układ oświetleniowy w czasie operacji wprowadzania klucza lub otwierania drzwi pojazdu. Niemniej jednak, różnorodność pojazdów dostępnych na rynku prowadzi do wniosku, że wyłącznie odłączony akumulator całkowicie zabezpiecza operatorów przed wyładowaniem o mocy 20 kV.

 

Lampy ksenonowe są sterowane za pomocą wysokiego napięcia oraz wysokiego natężenia prądu, z częstotliwością 200Hz w stanie gotowości. Te sygnały są potencjalnym źródłem zakłóceń elektronicznych pojazdu.

 

Aby spełnić wymogi Zgodności Elektromagnetycznej dla branży motoryzacyjnej (EMC), cały system został osłonięty, począwszy od skrzynek statecznikowych po złącze lampy.