Stateczniki elektroniczne

Stateczniki elektroniczne

Uruchomienie ksenonowych źródeł światła wymaga wysokiego napięcia. W zależności od daty produkcji reflektorów ksenonowych, reguły odnośnie ich montażu mogą się nieco różnić. Zasada pozostaje jednakże niezmienna – należy poczynić pewne kroki przygotowawcze przed rozpoczęciem prac montażowych i serwisowych dokonywanych na układzie ksenonowym.

 

Napięcie dwudziestu tysięcy volt (20kV) jest emitowane przez statecznik i zapłonnik w czasie uruchamiania lampy ksenonowej; istotne zatem jest zadbanie o wyłączanie systemu na potrzeby konserwacji oświetlenia. Niektóre pojazdy wyposażone w funkcję komfortu mogą przełączać układ oświetleniowy w czasie operacji wprowadzania klucza lub otwierania drzwi pojazdu. Niemniej jednak, różnorodność pojazdów dostępnych na rynku prowadzi do wniosku, że wyłącznie odłączony akumulator całkowicie zabezpiecza operatorów przed wyładowaniem o mocy 20 kV.

 

Lampy ksenonowe są sterowane za pomocą wysokiego napięcia oraz wysokiego natężenia prądu, z częstotliwością 200Hz w stanie gotowości. Te sygnały są potencjalnym źródłem zakłóceń elektronicznych pojazdu.

 

Aby spełnić wymogi Zgodności Elektromagnetycznej dla branży motoryzacyjnej (EMC), cały system został osłonięty, począwszy od skrzynek statecznikowych po złącze lampy.

Pozwól nam sobie pomóc

Jesteś

Aby dopasować dla Ciebie odpowiednie treści, określ swój profil